رتبه بندی این آیتم
رتبه 2 در 3 رای

آیا می توان واقعا یک وب هاستینگ رایگان دریافت کرد؟

بله ، صدها سایت وب هاستینگ رایگان وجود دارد ، که هیچ احتیاجی به پرداخت هزینه و پولی برای میزبانی یک وب سایت را ندارد. به طور کلی این سایت ها سرورهای خود را به صورت رایگان با شرایطی ، هزینه  در زمان ، یا محدودیت های وب هاستینگ ، و یا با ایجاد تغییراتی در صفحه های وب سایت شما با اضافه کردن آگهی ها یا بنرها و یا دیگر تبلیغات ارائه می دهند. هنگامی که شما به دنبال وب هاستینگ های رایگان (به خصوص در موتورهای جستجو)  هستید ، شما باید توجه داشته باشید تعداد زیادی از وب هاست های تجاری وجود دارد که ادعای ارائه خدمات وب هاستینگ رایگان میباشند ، ولی اغلب آنها یا مقدار بیش از حد برای نام دامنه و یا سرویس های دیگر درخواست می کنند ، در نتیجه آنها کاملا رایگان نمی باشند. در زیر نکاتی در مورد شرکت های وب هاستینگ رایگان بیان می کنم تا پیدا کردن یک هاستینگ کاملا رایگان برای شما آسان شود.

چگونه شرکت های هاستینگ رایگان پول بدست می آورند؟

شرکت های ارائه دهنده هاستینگ رایگان اغلب درآمد خود را ، یا از طریق قرار دادن بنرها ، پاپ آپ ، یا آگهی و تبلیغات در صفحه های وب سایت بدست می آورند. برخی از شرکت های هاستینگ رایگان هیچ تبلیغاتی در وب سایت شما قرار نمی دهند ، اما از شما به عنوان یک وب مستر درخواست می کنند که بر تبلیغات در کنترل پنل آنها کلیک کنید ، و یا نمایش آگهی ها را در فایل مدیریت شما می گذارند به امید آنکه شما بر آن کلیک کنید. و برخی دیگر امید آن را دارند که شما یا برای ارتقاء و دیگر ویژگی های پیشرفته پول پرداخت کنید. و یا بعضی دیگر به ایمیل شما امیل ها تبلیغاتی می فرستند یا حتی ممکن است آدرس ایمیل به شما بفروشند. روش دیگری که امروزه زیاد شده قرار دادن انجمن های رایگان و فورومها ، که معمولا به عنوان وسیله ای برای گرفتن محتوای رایگان برای آنها و در نتیجه قادر به نشان دادن تبلیغات به بازدید کنندگان وب سایت میباشند.

آیا شرکت های هاستینگ رایگان قابل اعتماد میباشند؟

به طور کلی نه ، هر چند بعضی از استثناها وجود دارد.اگر هاست رایگان پول و درآمد خود را طریق تبلیغات یا به طور مستقیم از خدمات هاستینگ رایگان در می آورد ، پس به احتمال زیاد آنها از این طریق کار و کسب می کنند. این شرکت ها سرورهای هاستینگ خود را در اختیار کسانی می گذارند ، که هیچ اسپم، هک ، ویا  هیچ سوء استفاده ای دیگر از خدمات آنها نکنند. همانطور که اغلب پیش می افتد شرکت های هاستینگ رایگان سیاست ثبت نام لیبرال را دارند. اگر شرکت های هاستینگ رایگان ، هر کسی را برای هاست در سرور های خود قبول کنند ، بخصوص با فعال سازی خودکار از طریق مسنجر ویژگی های مانند PHP و یا CGI ، بنابراین برخی از کاربران همیشه سعی خواهند کرد راهی برای سوء استفاده از آن را پیدا کنند ، که این سبب خرابی یا کاهش سرعت سرور می شود. بهتر است شرکت های هاست رایگانی را انتخاب کنید که فقط سایت های با کیفیت و پیشرفته را برای هاستینگ قبول می کند.

استفاده از فضای وب رایگان

هاستینگ مجانی برای کار و کسب و سایت های تجاری اصلا توصیه نمی شود مگر اینکه شما نام دامنه میزبانی خود را از یک آگهی هاست رایگان بدست آورید که این خود بسیار نادر میباشد. دلایل دیگر استفاده از هاستینگ رایگان ، یا برای یادگیری اصول میزبانی وب سایت ، یا دارا بودن یک وب سایت شخصی با عکس های از خانواده یا هر چیز دیگر ، یا صفحه ورد برای وب سایت دیگر شما ، یا تلاش برای توسعه اسکریپت ها بر روی محیط های مختلف میزبانی میباشد.

چگونه یک شرکت وب هاستینگ رایگان پیدا کنیم؟

بهترین مکان برای جستجو وب هاستینگ رایگان ، بروی فضای آزاد دایکتوری یک وب سایت ( یعنی وب سایتی که فقط تخصص برای لیست کردن شرکت های هاستینگ رایگان است ) میباشد.برخی دیگر از وب سایت ها وجود دارند که هر هفته شرکت های وب هاستینگ رایگان به لیست خود اضافه می کنند ( اگر هر هفته به روز رسانی شود معمولا باید بسیاری از وب سایت های دیگر را حذف کند ). بعضی دیگر هم از وب سایت ها وجود دارند که اصلا بروز رسانی نمی شوند و درصد زیادی از لینک ها و اطلاعات آنها از رده خارج میباشند ، متاسفانه آنها شامل بسیاری از دایرکتوری هایی میباشند که چندین سال پیش برای استفاده خوب و مناسب بودند. مشکل این است که اغلب هاستینگ ها رایگان تغییر می کنند ، اکثر آنها کمتر از یک سال از رده خارج می شوند (اغلب حتی کمتر از یک یا دو روز) ، بنابراین نگه داشتن هاستینگ های رایگان به تاریخ روز کمی مشکل میباشد. توصیه بیشتر برای جستجو فضای دایرکتوری وب سایت رایگان   http://www.free.webhosts.com میباشد ، که دارای یک فهرست دقیق بیش از 200 شرکت ارائه دهنده هاستینگ رایگان با بررسی کاربر ، رتبه بندی ، و پایگاه داده رایگان قابل جستجو میباشد. این سایت هر روز بروز رسانی می شود و جستجوی وب هاستینگ رایگان شامل 42 گزینه میباشد، که به شما برای پیدا کردن مناسب ترین پکج های هاستینگ رایگان با تمام ویژگی های مورد تیاز شما مانند PHP , CGI , MYSQL , ASP , SSI , Ruby on Rails , FrontPage , ضميمه سرور و حتی سی پنل هاستینگ میباشد.
دیگر دایرکتورها که لیستی از بهترین هاستینگ های رایگان را ارائه می دهند                                                                        
Best Free Webspace (http://www.100-Best-Free-Webspace.com/)
Free Hosting (http://www.Absolutely-Free-Hosting.com/)
Free Webspace (http://www.free-webspace.org/)                                                                                                      
میباشند.
منابع دیگر که معمولا کمتر مفید هستند ، شامل زیر شاخه هایی از مباحث سایت ، موتورهای جستجو و دایرکتوری ها ، وانجمن ها میباشد.ISP شما ممکن است بعضی وقت ها هم هاست رایگان ارائه نماید.

ملاحظه مهم برای پیدا کردن وب هاستینگ رایگان

به طور کلی بهتر این است که پکیج های هاستینگ رایگان را با ویژگی های اضافه مورد نیازتان را انتخاب نکنید ،.و همچنین بررسی کنید که آن شرکت از ارائه هاستینگ رایگان خود درآمدی داشته باشد تا بتواند در ارائه خدمات خود مستمر بماند. و نگاهی به دیگر هاست های وب سایت داشته باشید تا ببینید جه نوع از تبلیغات در سایت خود نمایش می دهند و سرعت سرور های آنها را هم چک کنید (به خاطر داشته باشید هاستینگ های جدید در ابتدا سریع تر خواهد بود ). شرایط استفاده از خدمات ( TOS ) و ویژگی های هاست را مطالعه کنید و مطمئن شوید که آنها دارای باند کافی برای وب سایت شما ، فضای بزرگ و محدودیت اندازه فایل ، و هر کدام از گزینه های برنامه نویسی مورد نیاز شما را داشته باشند. در صورتی که شما نام دامنه برای خود نداشته باشید از خدمات URL رایگان استفاده کنید تا بتوانید هاست سایت خود را در صورت نیاز تغییر دهید. هاست دارکوب استفاده از خدمات وب هاستینگ های رایگان را توصیه نمی نماید.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد