رتبه بندی این آیتم
رتبه 4 در 5 رای

وب هاستینگ رایگان راه حل مناسبی برای وب سایت های کم بازدید می باشد، مانند وب سایت های شخصی، و یا برای آنهایی که هدف مهمی ندارند و قصد راه اندازی یک وب سایت را به صورت آزمایشی را دارند.

روش های راه اندازی یک وب سایت بر روی وب هاستینگ رایگان

خدمات هاستینگ رایگان به صورت 3rd Party

در زیر لیست خدماتی را مشاهده می نمایید که به امکان ایجاد و میزبانی وب سایت را به صورت رایگان می دهد. اغلب این وب هاست های رایگان به شما امکان انتخاب طرح از بین طرح های موجود و تغییر بخش هایی از طرح به مانند فونت، رنگ و سایر قسمت ها را می دهد. هر کدام از این نرم افزارها به شما امکانات خاصی را ارائه می نمایند. قبل از انتخاب هر کدام از این بسترها در گوگل جستجو نمایید تا انتخاب مناسبی با توجه به نبازهای خود انجام دهید.

مزایای استفاده از وب هاستینگ های رایگان

  • پشتیبانی و میزبانی وب سایت رایگان
  • قابلیت ساخت و راه اندازی آسان
  • طرح های حرفه ای وب سایت
  • پشتیبان گیری از وب سایت به صورت خودکار
  • تنظیمات امنیتی بسیار بالا در سرورهای رایگان

مشکلات استفاده از وب هاستینگ های رایگان

  • تبلیغات بر روی وب سایت شما
  • طرح ها و قالب های محدود
  • نام دامنه خود را نخواهید داشت
  • فضا و پهنای باند محدود
  • امکانات محدود در ایجاد سایت

وب سایت های ایجاد کننده وب سایت رایگان

  • Wordpress
    وب سایت wordpress.com فقط یک ایجاد کننده بلاگ نیست. شما می توانید یک وب سایت را به طور کامل و رایگان ایجاد نموده و میزبانی نمایید، که دارای طرح ها و تنظیمات بسیار متنوعی می باشد.جهت مشاهده امکانات به وب سایت http://en.support.wordpress.com مراجعه نمایید.
  • سایت ساز و هاست رایگان Weebly
     بر اساس مجله Time یکی از 50 وب سایت برتر جهان ، Weebly یک سازنده وب سایت drug and drop می باشد. در صورتی که می خواهید یک وب سایت شخصی داشته باشید این مورد مناسبی برای شما می باشد. جهت پیدا کردن وب سایت Weebly را در گوگل جستجو نمایید. قابلیت ها های آن را بررسی نمایید تا نیازهای شما را پوشش دهد. جهت طراحی سایت رایگان در سایت ثبت نام کرده و مراحل را طی نمایید.
  • سایت ساز و هاست رایگان گوگل
    سایت ساز گوگل یک روش دیگر جهت طراحی سایت و هاست رایگان می باشد. تنها چیزی که نیاز دارید ایجاد یک حساب کاربری در سایت گوگل است. جهت رویت امکانات آن به سایت گوگل مراجعه نمایید. در صورتی که حساب کاربری در گوگل دارید به سایت http://sites.google.com مراجعه نموده و از امکانات هاست و طراحی سایت رایگان آن استفاده نمایید.
  • خدمات وب هاستینگ رایگان
    برخی شرکت های ارائه دهنده خدمات دامنه و هاستینگ وب هاستینگ رایگان ارائه می نمایند، که این خدمات را علاوه بر خدمات وب هاستینگ های تجاری خود انجام می دهند. جهت یافتن بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات رایگان هاست تحقیقات خود را انجام دهید و به این مورد توجه نمایید که میزان فضا ، پهنای باند و امکانات بسیار محدودی خواهید داشت.

میزبانی وب سایت بر روی کامپیوتر شخصی

مطمئن شوید شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت شما به شما اجازه میزبانی وب سایت را می دهد. برخی شرکت های ارائه دهنده اینترنت این قابلیت را محدود می سازند

بر روی استارت منوی خود در ویندوز کلیک نموده بر روی اجرا کلیک نمایید و فایل cmd خود را اجرا نمایید و در آن دستور ipconfig را اجرا نمایید

آدرس IP نمایش داده شده ، subnet mask ، default gateway و DNS servers را در جایی یادداشت نمایید.

فلدر network connections کامپیوتر خود را باز نمایید

بر روی ارتباط اینترنتی خود کلیک راست نموده و تنظیمات آن را انتخاب نمایید

بخش internet protocol را بیابید آن را انتخاب نموده و بر روی تنظیمات کلیک نمایید.

بخش use the follwing IP address را انتخاب نمایید. در صورتی که هم اکنون انتختب شده نیازی به انجام این کار ندارید

اطلاعاتی که قبلا کپی نموده بوده اید را در اینجا وارد نمایید، ولی آخرین شماره آدرس IP با چیزی که شما کپی نموده بوده اید می بایست متفاوت باشد.

بر روی ok کلیک نمایید

در صورتی که پیغامی دریافت نمودید که آدرس IP هم اکنون در شبکه موجود است، آدرس IP دیگری را درج نمایید

به command prompt بازگردید، و آدرس ping www.joomir.com را تایپ نمایید در صورتی که آدرس IP پاسخ داده شد پس شما اینترنت دارید. در صورتی که پیغام Request Timed out به شما داده شد با ارائه کننده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید. آن قادر خواهند بود DNS هایی را به شما بدهند که می توانید از آن استفاده نمایید

شما مرحله اول از کار را تمام کرده اید و آدرس IP استاتیک به سیستم خود داده اید. توجه : این بخش به یک روتر احتیاج دارد در صورتی که روتر ندارید می بایست از شرکت ارائه دهنده اینترنت آدرس IP استاتیک تهیه نمایدد، و یا در وب سایت های ارائه دهنده خدمات static DNS عضویت نمایید.

Wamp Server را دانلود نمایید. Wampserver نرم افزاری مناسبی برای راه اندازی هاست رایگان شماست زیرا شامل Apache می باشد و آن را به صورت خودکار تنظیم می نماید. توجه: در خلال نصب برنامه از شما نام سرور پرسیده می شود. در نام سرور localhost تایپ نمایید. شما می بایست آن را به همین دقت درج نمایید. در صورتی که آدرس ایمیلی از شما خواسته شد آدرس ایمیل خود را درج نمایید.

جهت استفاده از Wampserver به فلدر www آن مراجعه نموده و فایل های خود را در آن بارگذاری نمایید

آدرس سایت شما آدرس IP شما می باشد

دامنه خود را ثبت نمایید آن را به آدرس IP خود ارجاع نمایید

توجه

در صورتی که وب سایت خود را بر روی کامپیوتر خود میزبانی می نمایید، وب سایت شما از وب سایت هایی که در وب هاستینگ ها میزبانی شده با سرعت پایین تری لود می شود
در صورتی که اینترنت نداشته باشید وب سایت شما نمایشی نخواهد داشت و همچنین در صورتی که کامپیوتر شما دچار مشکل شود و به دلیل خاموش شود
شما همیشه آنقدر به دست می آورید که پرداخت می نمایید. در صورتی که هدف شما وب هاستینگ رایگان می باشد این روش مناسبی می باشد



دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد