رتبه بندی این آیتم
رتبه 5 در 1 رای
اگر شما مایل به طراحی يك وب سايت برای خودتان هستيد و نمی خواهيد هزينه ای برای ثبت دامنه و ميزبانی وب سايت خود در نظر بگيريد, وب هاستینگ گوگل يكی از بهترين گزينه ها برای شما و همچنين blogger.com ، wordpress.com ،  typepad.comو blog.com و دیگر هاستینگ های وبلاگ نویسی رایگان می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.
با اين حال استفاده ار سايت گوگل آنچنان ساده و مستقيم نيست و داشتن و استفاده كردن از wordpress.com ،  typepad.com و  blogger.comو بسیاری از گزینه های دیگر ,  من شخصا احساس می کنم كه یکی از پیچیده ترین سازنده وب سایت رایگان است .
ولی از جهت ديگر اين گونه ميزبانی از تنظيمات پیشرفته ای برخوردار می باشد از جمله انتخاب تم ها، طرح، شرح ها و SEO  متا و عناصر موجود در طرح ها , در زير چگونگی آن را برای شما بيان می كنم.
1 - راه اندازی و تنظيمات
هنگامی که شما یک قالب بلاگر می بينيد، شما فقط نیاز به قرار دادن يك عنوان برای اين وب سایت داريد،  اما هنگامی که شما نياز به ایجاد یک سایت / وبلاگ با استفاده از سایتهای گوگل داريد، شما اول یک قالب پیش فرض  به هم ریخته داريد، که  نیاز به تعدادی تنظيمات و پاك كردن دارد . بنابراین، من به شما توصیه می كنم كه الگو و طرح به طور پیش فرض را انتخاب کنید، عنوان را وارد كنيد URL را انتخاب کنید ، سپس توضیحات متا از سایت  در حال  راه اندازی را وارد نمایید
2 - تمیز کردن عناصر ناخواسته
گوگل راه حل های بسياری  به عنوان بخشی از قالب استاندارد در اختيار شما می گذارد، شما به منظور رسیدن به یک طرح پاک باید عناصر ناخواسته را در سایت خلاصه كنيد، من به شما پيشنهاد  ميكنم كه هنگام راه اندازی سايت برای اولين بار روی طرح و تم كلاسيك پيش فرض كار كنيد و برای اين منظور روی دكمه " ويرايش اين صفحه " كه گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد كليك كنيد
3 - سیستم مدیریت محتوا
اضافه کردن صفحات جدید به سایت گوگل شما بسیار شبیه به دیگر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، بلاگر و CushyCMS میباشد شما به اين منظور بايد  بر روی دكمه  "اضافه" کلیک كرده تا بتوانيد یک صفحه جدید ایجاد كنيد، و یا  بروی دكمه "صفحه ویرایش" برای تغییر عناصر موجود در صفحه كليك كنيد . شما نیاز به صرف كمی زمان برای طراحی گزینه های منو داريد، با کلیک  در اطراف بمنظور گرفتن CMS  كه وظيفه آن توضيح عملکرد تمام عناصر می باشد
4 - عملکرد و چشم انداز
با وجود این حقیقت که سایت ساز رایگان گوگل به مراتب پیچیده تر می باشد , من شخصا  طرح های تميز و حرفه ای گوگل كه قابليت ارائه شدن در قالب های آزاد را دارند می پسندم , در واقع شما نمی توانيد همه قابليت های مورد نظر را در بسیاری از موضوعات پرداخت شده از وردپرس و بلاگر را داشته باشيد , بنابراين اگر شما در افزايش سرعت و پاک كردن تم خوب باشيد من توصيه می كنم كه از سایت ساز رایگان گوگل به جای وردپرس یا بلاگر استفاده كنيد.
در پایان در صورتی که نیاز به راه اندازی وب سایت به صورت مجانی دارید و نمی خواهید هزینه ای بابت طراحی وب سایت و وب هاستینگ بپردازید سایت ساز رایگان گوگل بهترین راه حل است. البته در صورتی که دامنه مخصوص به خود را می خواهید هزینه ثبت آن می بایست جداگانه پرداخت گردد.


دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد